Leveranssätt och villkor

Leverans

Normal leveranstid är 5-10 arbetsdagar, beroende på betalningssätt och frakt, beställningar expideras i regel samma eller nästkommande dag. Beställs flera produkter som har olika leveranstider samtidigt kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid.

 

Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL levererar på en dag från oss. För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL tar på sig att leverera. Följande leveranstider gäller när vi har skickat din order:

1-2 vardagar, hela Sverige söder om Boden.

2-3 vardagar, norr om Boden.

Expressleverans kan i de flesta fall erbjudas, för detta tillkommer expresskostnad. Om försändelse går i retur pga felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt. Vi ansvarar ej för ev. leveransförsening som beror på att speditör inte håller sin vanliga leveranstid.

Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

 

Leveranssätt

Frakten sker med DHL eller Posten beroende på vikt och storlek. Vilket fraktsätt det blir avgör vi från gång till gång och påverkar inte dig som kund. Små paket skickas i regel med DHL - vilka hämtas upp på DHLs utvalda ställen och små försändelser som kan gå som skrymmande brev skickas i regel med posten - vilka hämtas upp på Postens dito eller levereras till er postlåda.

 

Obs! Du måste ange ett giltigt mobilnummer vid din beställning - detta för att vi ska kunna skicka sms-avisering när du mottar ditt paket. Anger du inte mobilnumret så kommer aviseringen på mail.

 

I dagsläget kan systemet bara hantera order inom Sverige i e-butiken.

 

Upphämtning

Vill man så går det jättebra att välja “Upphämtning” som leveransalternativ när man lägger sin order. Då hör vi av oss så snart produkterna är färdiga och redo att hämtas hos oss på Mossbanegatan 17 i Kumla. På så sätt kan du kapa minst en dag på leveranstiden.

 

Returer

Mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur.

 

Transportskada

Om någon kartong ser skadad ut, anmäl det då till personen som levererar. Denne får då göra en anteckning om detta innan ni skriver på mottagandet. Anmäls ej skadat gods vid leverans är det svårt att få kompensation för detta från speditören. Det är Du som köpare som är ansvarig för att anmäla ev. skadat gods till speditören. Om överenskommelse med fraktbolag ej kan nås kontaktar ni oss omgående. Vi ansvarar dock inte för eventuella transportskador.

 

Returer

Mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur.

Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket. Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans för att kunna anses som giltig. Kontakt och överenskommelse med kundtjänst ska alltid ske innan eventuell retur. Vi ansvarar ej för eventuella förluster pga försenad leverans.

 

Vi på gravyronline.se hoppas att du hittar de produkter och den information du söker här på vår hemsida.

Är det någon produkt du saknar eller om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

 

gravyronline.se ägs och drivs av Country Western Trading,

 

Mossbanegatan 17, 692 33 Kumla Org.nr: 4701256630 | Tel: 019 – 57 58 80 |e-mail:  info@gravyronline.se| ©2014